AutoPilot
  • Forside
  • Produktet
    • Timeregistrering
    • Sagsstyring og planlægning
    • Fakturering
    • Analyse
    • Vækst
  • Proces
    • Implementering
    • Uddannelse
      • Kurser
      • Workshops
      • Mentor
  • Integrationer
    • e-conomic
    • Navision
    • Uniconta
    • XENA
    • XERO
  • Nyheder
  • Om os
    • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Partnere
      • Cadesign
      • eman
      • Land Software A/S
      • PC Software
  • Referencer
    • Testimonials
  • Kundesider
    • Kundefordele
      • AutoPilot Dage
      • Forretningsudvikling
      • Fjern- & hjemmearbejdspladser
      • Skift til hosting
      • Uddannelse
    • Support
      • Host driftsstatus
      • FAQ
      • Hotline
      • Manualer
      • Videovejledninger
      • Versionsnoter
      • Næste version
  • Søg
  • Menu Menu

Danske Arkitektvirksomheder optimerer branchestrategien 2014-2017

Skrevet af Blogger den 06/01/2017

Danske Arkitektvirksomheder, DANSKE ARK, er påbegyndt en revision af deres branchestrategi. Den reviderede branchestrategi skal ligge klar ved årsskiftet 2017/2018.

DANSKE ARKs overordnede formål er at hjælpe branchen med at styrke deres forretning og på sigt blive bedre til at tjene penge. De er derfor i fuld gang med at optimere deres branchestrategi, så den fokuserer på de elementer, som ikke er tilfredsstillende i den nuværende strategi. Det gør de ved at identificere og analysere deres styrker, svagheder, muligheder og trusler. Med disse elementer skaber de et reelt og aktuelt billede af branchens situation.

Stærk forretning

DANSKE ARKs drøm er at bygge bedre liv både lokalt, nationalt og internationalt. Deres branchestrategi har tre ben: Stærk forretning, flere alliancer og synlig værdi for andre. Den nuværende strategi  ”En ny verden med danske arkitekter” løber fra 2014-2017. I 2014, ved strategiens opstart, var målet at kæmpe for stærk forretning. Det er stadig intentionen hos DANSKE ARK. Den nye strategi giver derfor ikke afkald på elementerne fra branchestrategien 2014-2017, men den forbedrer og justerer indholdet i forhold til de udfordringer, som arkitekterne står overfor i dag.

Revision af branchestrategien

DANSKE ARK ønsker at realisere deres mål om, at branchen skal tjene flere penge i fremtiden. Deres justeringer fokuserer derfor på, at arkitektbranchen skal være opmærksom på fundamentale udfordringer i forbindelse med den intense digitalisering og flere nye forretningsmodeller. Det indbefatter blandt andet den stigende konkurrence på markedet. Flere nye virksomheder varetager i dag arkitekternes arbejdsopgaver. Arkitekterne skal ikke lade dem “hugge” deres arbejde, men derimod tage stilling til, hvordan de skal gribe opgaven an med stigende konkurrence på markedet.

Det er også et problem for arkitektbranchen, at arkitekterne mangler kommerciel forståelse. Arkitekterne er nødsaget til at forstå og udvikle deres kommercielle indsigt, hvis deres ønske er at opnå fortjeneste i fremtiden. Lars Emil Kragh, der er forretningsudviklings- og projektchef for medlemmerne hos DANSKE ARK, fortæller, at virksomhedernes overlevelse er truet af høje transaktionsomkostninger. DANSKE ARK er opmærksomme på, at transaktionsomkostningerne er et stort tab for virksomhederne, og den reviderede strategi skal derfor fokusere på at reducere disse omkostninger.

DANSKE ARKs branchestrategi  

Lars Emil Kragh taler om den reviderede branchestrategien og tilføjer: “Vi er ikke kommet i mål endnu, men vi er på vej. Jeg synes, der er nogle gode takter omkring, som nok skal gøre, at vi opnår en styrkelse af Branchestrategien 2014-2017”. Med inddragelse af medlemmer, fokusgrupper og ekspertgrupper forsøger de fortsat at forbedre den nuværende strategi. Deres mål er at præsentere et oplæg til debat til generalforsamlingen 2017. De vil stadig have mulighed for at opnå deres overordnede mål, som fortsat er at ligge i front som brancheorganisation og som virksomhed.

Dette indlæg er udarbejdet på baggrund af Lars Emil Kraghs oplæg ved AutoPilot Dagene 2016 og DANSKE ARKs indlæg: https://www.danskeark.dk/content/opdateret-branchestrategi-i-stobeskeen.  

Del denne side
  • Del på Facebook
  • Del på Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Del på Pinterest
  • Del på LinkedIn
  • Del på Tumblr
  • Del på Reddit
  • Del via E-mail
Anbefalet indhold
Åbent for tilmelding til AutoPilot Dage 2017
Hvordan skaber man en stærk forretning som kreativ virksomhed?
Ny overbygning professionaliserer unge arkitekter
Stor succes med AutoPilot-Dage
Årsreminder 2016-2017
Analyse af arkitektbranchen 2019
Nye
  • Vidste du at…? AutoPilot kan e-mail-fakturere20/01/2021 - 12:31
  • Akademiingeniør Svend Poulsen A/S – Projektledelse...22/12/2020 - 11:37
  • Èn medarbejder kan have to salgspriser på samme delsa...16/12/2020 - 11:31
  • Nyheder på Webplatformen30/11/2020 - 09:47
Populære
  • Exploring Dubai26/07/2015 - 12:54
  • Analyse af arkitektbranchen 201511/05/2016 - 14:23
  • Praksis Arkitekter vinder Svinkløv Badehotel06/06/2017 - 13:44
  • Åbent for tilmelding til AutoPilot Dage 201829/10/2018 - 14:06
Book demo
Få nyhedsbrevet
LinkedIn
AutoPilot Dage
Hotline
Kontakt os
Uddannelse
Få Fjernsupport

Dette site bruger cookies © AutoPilot ApS.

Alle priser er vejledende og angivet i DKK ex moms.

Jørgen Korsgaard talte til The Liveable City i Glasgow Hvorfor indgår afskrevne udlæg i igangværende arbejde på fastpris delsa...
Scroll to top