AutoPilot
  • Forside
  • Produktet
    • Timeregistrering
    • Sagsstyring og planlægning
    • Fakturering
    • Analyse
    • Vækst
    • Priser
  • Proces
    • Implementering
    • Uddannelse
      • Kurser
      • Workshops
      • Mentor
  • Integrationer
    • e-conomic
    • Microsoft Dynamics Business Central
    • Navision
    • XENA
    • XERO
    • Faktura-Boks
  • Nyheder
  • Om os
    • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Partnere
      • Beneteau Consult
      • Cadesign
      • Dynateam
      • NTI
      • Land Software A/S
      • PC Software
      • e-conomic
  • Testimonials
  • Kundesider
    • Kundefordele
      • AutoPilot Dage
      • AutoPilot Lounge
      • Forretningsudvikling
      • Fjern- & hjemmearbejdspladser
      • Skift til hosting
      • Uddannelse
    • Support
      • Host driftsstatus
      • FAQ
      • Hotline
      • Manualer
      • Videovejledninger
      • Versionsnoter
      • Næste version
  • Søg
  • Menu Menu

Danske Arkitektvirksomheder optimerer branchestrategien 2014-2017

Skrevet af Blogger den 06/01/2017

Danske Arkitektvirksomheder, DANSKE ARK, er påbegyndt en revision af deres branchestrategi. Den reviderede branchestrategi skal ligge klar ved årsskiftet 2017/2018.

DANSKE ARKs overordnede formål er at hjælpe branchen med at styrke deres forretning og på sigt blive bedre til at tjene penge. De er derfor i fuld gang med at optimere deres branchestrategi, så den fokuserer på de elementer, som ikke er tilfredsstillende i den nuværende strategi. Det gør de ved at identificere og analysere deres styrker, svagheder, muligheder og trusler. Med disse elementer skaber de et reelt og aktuelt billede af branchens situation.

Stærk forretning

DANSKE ARKs drøm er at bygge bedre liv både lokalt, nationalt og internationalt. Deres branchestrategi har tre ben: Stærk forretning, flere alliancer og synlig værdi for andre. Den nuværende strategi  ”En ny verden med danske arkitekter” løber fra 2014-2017. I 2014, ved strategiens opstart, var målet at kæmpe for stærk forretning. Det er stadig intentionen hos DANSKE ARK. Den nye strategi giver derfor ikke afkald på elementerne fra branchestrategien 2014-2017, men den forbedrer og justerer indholdet i forhold til de udfordringer, som arkitekterne står overfor i dag.

Revision af branchestrategien

DANSKE ARK ønsker at realisere deres mål om, at branchen skal tjene flere penge i fremtiden. Deres justeringer fokuserer derfor på, at arkitektbranchen skal være opmærksom på fundamentale udfordringer i forbindelse med den intense digitalisering og flere nye forretningsmodeller. Det indbefatter blandt andet den stigende konkurrence på markedet. Flere nye virksomheder varetager i dag arkitekternes arbejdsopgaver. Arkitekterne skal ikke lade dem “hugge” deres arbejde, men derimod tage stilling til, hvordan de skal gribe opgaven an med stigende konkurrence på markedet.

Det er også et problem for arkitektbranchen, at arkitekterne mangler kommerciel forståelse. Arkitekterne er nødsaget til at forstå og udvikle deres kommercielle indsigt, hvis deres ønske er at opnå fortjeneste i fremtiden. Lars Emil Kragh, der er forretningsudviklings- og projektchef for medlemmerne hos DANSKE ARK, fortæller, at virksomhedernes overlevelse er truet af høje transaktionsomkostninger. DANSKE ARK er opmærksomme på, at transaktionsomkostningerne er et stort tab for virksomhederne, og den reviderede strategi skal derfor fokusere på at reducere disse omkostninger.

DANSKE ARKs branchestrategi  

Lars Emil Kragh taler om den reviderede branchestrategien og tilføjer: “Vi er ikke kommet i mål endnu, men vi er på vej. Jeg synes, der er nogle gode takter omkring, som nok skal gøre, at vi opnår en styrkelse af Branchestrategien 2014-2017”. Med inddragelse af medlemmer, fokusgrupper og ekspertgrupper forsøger de fortsat at forbedre den nuværende strategi. Deres mål er at præsentere et oplæg til debat til generalforsamlingen 2017. De vil stadig have mulighed for at opnå deres overordnede mål, som fortsat er at ligge i front som brancheorganisation og som virksomhed.

Dette indlæg er udarbejdet på baggrund af Lars Emil Kraghs oplæg ved AutoPilot Dagene 2016 og DANSKE ARKs indlæg: https://www.danskeark.dk/content/opdateret-branchestrategi-i-stobeskeen.  

Del denne side
  • Del på Facebook
  • Del på Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Del på Pinterest
  • Del på LinkedIn
  • Del på Tumblr
  • Del på Reddit
  • Del via E-mail
Anbefalet indhold
Hvordan skaber man en stærk forretning som kreativ virksomhed?
Analyse af arkitektbranchen 2020
Analyse af arkitektbranchen 2019
Åbent for tilmelding til AutoPilot Dage 2017
Årsreminder 2016-2017
Håndtering af frivillig aftale om nedsat arbejdstid og løn i AutoPilot
Nye
  • Nyheder i version 16812/04/2023 - 10:00
  • Vidste du, at der kan sendes en faktura-kopi til dit ø...12/04/2023 - 09:55
  • Spændende nyheder i ny version16/12/2022 - 12:38
  • Glædelig jul 202205/12/2022 - 12:01
Populære
  • Genvejstaster i AutoPilot24/04/2014 - 11:21
  • Nyt i version 14809/11/2015 - 11:06
  • Link til e-conomic er ændret i version 15111/11/2016 - 10:26
  • EGN Netværk Danmark på vej med ny netværksgruppe for...17/10/2017 - 10:48
Book demo
Få nyhedsbrevet
LinkedIn
AutoPilot Dage
Hotline
Kontakt os
Uddannelse
Få Fjernsupport

Sitet bruger cookies, se privatlivspolitik © AutoPilot ApS.

Alle priser er vejledende og angivet i DKK ex moms.

Jørgen Korsgaard talte til The Liveable City i GlasgowHvorfor indgår afskrevne udlæg i igangværende arbejde på fastpris delsa...
Scroll to top

Ved fortsat brug af sitet accepterer du vores brug af cookies og privatlivspolitik.

OKNej tak

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Privatlivspolitik
Accept settingsHide notification only