Integrationen med Business Central (BC) sikrer at alle bilag kun skal behandles en gang og at data er synkrone mellem løsningerne.
Løsningen består af modulerne: Basis Integration og Document Capture.
Basis-integration
Standard integrationsløsning mellem AutoPilot og BC med følgende flow:
- Debitorer vedligeholdes i AutoPilot og opdateres automatisk i BC
- Kreditorer vedligeholdes i BC og alle overføres automatisk til AutoPilot
- Projekter/sager vedligeholdes i AutoPilot og opdateres automatisk i BC med et særskilt projektnummer
- Salgsfakturaer dannes og udskrives i AutoPilot, og opdateres som finanskladdelinier i særskilt kladde i BC og bogføres herefter (ditto salgskreditnotaer)
- Købsfakturaer bogføres i BC og købslinierne opdateres automatisk i AutoPilot, hvor man inden endelig registrering skal tage stilling til om det er til viderefakturering eller en udgift på projektet
- Projektrelaterede debitorindbetalinger i BC, hentes af AutoPilot og opdaterer projektet på baggrund af dokumentnummer, restbeløb og lukkedag. Det vil sige at delvis betaling/udligning også kan ses i AutoPilot
Integrationen er opbygget som en kørsel der afvikles periodisk, men som også kan køres on demand.
Document Capture-integration
Løsningen vil blive ekstra effektiv, hvis man tilvælger Document Capture til Business Central. Dette modul håndterer indkomne købsfakturaer og sikrer en effektiv godkendelsesprocedure og at dokumentationen er på plads. Man kan ved opslag på projekterne i AutoPilot se de tilhørende originale købsfakturaer.
Fra AutoPilot
BC kan modtage debitorer, salgsfakturaer og sagsforbrug
Fra BC
AutoPilot kan modtage købsfakturaer og debitorindbetalinger
Mere info
Læs mere om Dynateams løsninger på www.dynateam.dk