AutoPilot
  • Forside
  • Produktet
    • Timeregistrering
    • Sagsstyring og planlægning
    • Fakturering
    • Analyse
    • Vækst
  • Proces
    • Uddannelse
      • Workshops
      • Mentor
  • Integrationer
    • e-conomic
    • Microsoft Dynamics Business Central
    • Navision
    • Faktura-Boks
  • Om os
    • Kontakt
    • Medarbejdere
  • Kundesider
    • Kundefordele
      • AutoPilot Dage
      • AutoPilot Lounge
      • Forretningsudvikling
      • Fjern- & hjemmearbejdspladser
      • Skift til hosting
      • Uddannelse
    • Support
      • Host driftsstatus
      • FAQ
      • Hotline
      • Manualer
      • Videovejledninger
      • Versionsnoter
      • Næste version
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Search
  • Menu Menu

Nyheder i din AutoPilot

Skrevet af Signe Lyng Pedersen den 18/09/2023

Version 169 er netop udgivet med en masse spændende nyheder og opdateringer til hele din AutoPilot: både Web- og Windows-platformen. I dette blogindlæg vil vi dykke ned i nogle større nyheder.

Læs alle release notes

Nyheder på Webplatformen

På webplatformen har du adgang til dine AutoPilot-data i et moderne værktøj, tilgængelig i alle browsere. Platformen indeholder alle processer og arbejdsværktøjer, som projektledere og almindelige medarbejdere har brug for. Har du ikke adgang til webplatformen endnu eller er du nysgerrig på at høre mere, kan du kontakte Åsa på amo@timelog.dk

Filtrer på projektledernes afdeling og lokation i To-do lister

To-do listerne i projekt-sitet samler udestående opgaver, som projektlederne skal være særligt opmærksom på, i en lang liste. Med de nye filtreringsmuligheder i listerne, kan du vælge kun at se specifikke ”To do’s” på projektledernes lokation og afdeling. Den nye filtreringsfunktion minimerer listen ved at fjerne opgaver der ikke hører under de ønskede kriterier (dvs. projektlederens afdeling og lokation), og giver dig dermed et bedre overblik. Ved at bruge filteret vil du kun se opmærksomhedspunkter på projektledernes konkrete lokation eller afdeling.

Bedre faktureringsoverblik med filtre og kolonner

Fakturaforslag har fået en ny filtreringsmulighed, som gør det lettere at se fakturagrundlaget på specifikke sags- og delsagslokationer. Du kan nu vælge om du vil se fakturagrundlaget for en specifik lokation på sags- eller delsagniveau. Det reducerer listen og giver dig et bedre overblik når fakturaforslaget skal dannes.

Der er også kommet nye kolonner i listen over afsendte fakturaer, som du finder på Integrationssitet, i fanen Afsendte fakturaer. Der er kommet kolonner for at vise Att. (Attention), EAN-nummer og Ordrereference, for at give dig flere informationer direkte i listen. Derudover, kan du nu se en PDF af fakturaen, ved hjælp af PDF-ikonet yderst i højre kolonne. Disse kolonner giver dig et bedre udgangspunkt for at finde alle de ønskede informationer direkte i listen, så du ikke skal lede flere steder.

Forbrugt timer, sandsynligheds- og akkvisitionssager i Planlægning

Der er tilføjet en ny kolonne for at vise ”Forbrugte timer” i Planlægnings-billedet på webplatformen. Når timer er brugt (og afleveret på medarbejdernes timeseddel) vil de automatisk være i kolonnen, så du, som projektleder, har et bedre overblik over hvor mange timer der er brugt og hvilke der er tilbage på sagen. Kolonnen giver dig en hurtig status, så du er opdateret på fremdriften på sagen.

Sandsynligheds- og akkvisitionssager er nu endnu lettere at se i planlægning på webplatformen. Hver type sag har fået en farve, så du let kan få overblik over hvilke sager, er sandsynlighedssager, hvad deres procentsatser er og hvilke sager der er akkvisitionssager. Sandsynlighedssager er vist som gule sager, med procentsatsen noteret til højre. Akkvisitionssager er vist som grønne sager.

Disse farve-repræsentationer for sandsynligheds- og akkvisitionssager er gennemgående i planlægning, på selskabssitet > Delsager > Honorar ift planlægning og på Medarbejdersitet > Overblik > Ledelsesansvar, såfremt medarbejderen har ledelsesansvar på sagerne.

Færre klik på Timesedlen

Det er blevet lettere at registrerer, gemme og afleverer timeseddel med den nye [Gem]-knap. Når du har registreret dine timer, skal du blot trykke på Aflevér, og timerne vil være afleveret. Med den nye dato på Aflever-knappen er det blevet nemmere at se hvornår timesedlen sidst er afleveret, så der ikke hersker nogen tvivl om hvorvidt den er afleveret eller ej.

Nyheder på Windows-platformen

Bedre overblik når du sender email-fakturering

Email-fakturering er blevet endnu nemmere at betjene med en række nyheder i version 169. [Til] og [CC] er blevet knapper, hvor du kan få flere informationer om modtageren, hvem der er på fakturaen som cc, email addressen og kunden.

Som en anden nyhed, kan du også hurtigt redigerer konktaktlisten ved at trykke på blyanten, samt tilføje nye eller flere personer til fakturaen. Du tilføjer personer ved at sætte flueben til venstre for personen og trykke OK. Fortryder du, kan du let fjerne personerne for listen ved at trykke [-].

Hvis fakturaens opsætning, som udgangspunkt, er det samme for fremtidige fakturaer, kan du gemme opsætningen på knappen nederst. Så vil modtager, cc, bcc og sendevalg, samt sprogvalg være gemt til fremtidige fakturaer. Bemærk at email tekst og emne ikke vil blive gemt som standard tekst. De gemte opsætning kan altid ændres senere.

Afventende fakturakladder bliver ikke længere glemt

Hvis en faktura eller kreditnota ikke er klar til afsending endnu, kan de markeres som Afventende, og vil blive flyttet på en særskilt liste: ”Afventende”. For at disse fakturaer eller kreditnotaer ikke bliver glemt på listen, vil de, som noget nyt, både være placeret på listen ”Afventede” og ”Aktuelle”. De afventende fakturaer vil placeres nederst i listen under ”Aktuelle”, og være markeret med en grå farve, samt et flueben i yderste kolonne ”Afventende”. Disse afventende fakturakladder kan ikke sættes i kø.

Når fakturakladden bliver aktuel og er klar til at komme i kø, skal du fjerne fluebenet på selve kladden i øverst højre hjørne. Således vil den skifte farve, og tilpasse sig rækkefølgen i Aktuelle-listen. Det vil nu også være muligt at sætte den i kø, som de andre fakturakladder. Bemærk også, at Afventende faktura i Aktuelle-listen, er kun for Fakturaer og Kreditnotaer – det gælder ikke for Tilbud, de vil stadig være at finde i listen for afventende kladder.

Avanceret filtrering i Honorardisponering

F9 filtrering i Honorardisponering er udvidet til også at omfatte filtrering på tal, samtidig med at selve filtreringsmuligheder er blevet mere avanceret. Ved at trykke på F9 ved på beløb, har du nu mulighed for at filtrerer på større end, mindre end, lig med, og kombinerer disse filtreringerne. For eksempel, kan du vælge kun at se sager, der har et Totalhonorar lig med eller større end kr. 50.000. Du kan altså få overblik over specifikke sager, der falder under detaljeret kriterier ud fra beløb, SF eller AF.

I øverste højre hjørne er der også kommet en toggle-mulighed, hvor du kan fjerne eller tilføje beløbs-afrundinger, for at justerer detaljegraden af beløbene.

Hvis du eksporterer listen følger filtreringen med og filteret vil derfor stå ovenover listen.

Ændring af dato når du registrerer underrådgivere

Som noget nyt når du importerer underrådgiverfakturaer, så vil bilagsdatoen ikke automatisk blive ændret til dagsdato, når du tilkobler en budgetpost. Hvis feltet er tomt og du vælger en budgetpost som ikke har en dato, vil dagsdato automatisk blive sat ind, datoen vil blive markeret som gul og du vil få en advarsel, om at den automatisk er indvalgt. Så kan du tage stilling til at ændre det, eller lade datoen være, hvis det stemmer. Advarslen vil forsvinde når du har taget stilling til det og arbejder videre.

Vil du læse alle versionsnoterne?

Læs alle release notes
Del denne side
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Reddit
  • Share by Mail
Anbefalet indhold
Nyt og forbedret mailmodul i AutoPilot
Nyheder i version 168
Analyseværktøjet har fået tabelvisning
Årsreminder 2021/2022
Nyt i version 162
Analyseværktøjet - nu også på webplatformens fakturalister
Recent
  • Årsreminder 2024/202517/12/2024 - 09:13
  • Se om du har restferie der skal bruges inden udgangen af...01/11/2023 - 10:59
  • Årsreminder 2023 – 202430/10/2023 - 13:52
  • Nyheder i din AutoPilot18/09/2023 - 10:55
Popular
  • Genvejstaster i AutoPilot24/04/2014 - 11:21
  • Ny kunde i Colombia22/09/2014 - 11:26
  • Velkommen til den skaldede kok30/09/2014 - 12:43
  • Stor succes med AutoPilot-Dage11/11/2014 - 10:22
Book demo
Få nyhedsbrevet
LinkedIn
AutoPilot Dage
Hotline
Kontakt os
Uddannelse
Få Fjernsupport

Sitet bruger cookies, se privatlivspolitik © AutoPilot ApS.

Alle priser er vejledende og angivet i DKK ex moms.

Link to: Nyheder i version 168 Link to: Nyheder i version 168 Nyheder i version 168 Link to: Årsreminder 2023 – 2024 Link to: Årsreminder 2023 – 2024 Årsreminder 2023 – 2024
Scroll to top

Ved fortsat brug af sitet accepterer du vores brug af cookies og privatlivspolitik.

OKNej tak

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Privatlivspolitik
Accept settingsHide notification only