Hvordan kan AutoPilot styrke jeres arbejdsgang?

Hvordan kan I stille skarpt på procesoptimering? Vi har snakket med Trine Trydeman, der er partner og landskabsarkitekt i 1:1 Landskab. I dette indlæg får du nogle perspektiver på, hvordan et forretningsudviklingsforløb i AutoPilot kan se ud.

 

“Vi har haft AutoPilot siden 2011. Til at starte med brugte vi egentlig mest programmet til dét, der var allermest nødvendigt. Men I takt med at vi har fået større og mere komplicerede sager, anerkender vi også at vores behov i AutoPilot har ændret sig.”

Trine fortæller blandt andet, at der med tiden er blevet et større behov for at planlægge. “I takt med at vi blev flere medarbejdere, begyndte vi at udnytte andre funktioner i AutoPilot, end dem vi allerede benyttede os af.” Herefter igangsatte 1:1 Landskab et udviklingsforløb med et mål om at kunne benytte AutoPilot bedst muligt efter deres nye behov:

“Vi skulle lige pludselig tage stilling til en del forskellige parametre. Én ting er at finde ud af, hvordan vi får mest muligt ud af programmet. En anden er, at vi samtidig ikke vil bruge mere tid på det end nødvendigt.”

 

I løbet af det sidste års tid er vi sammen blevet klogere på, hvordan AutoPilot bedst muligt understøtter 1:1 Landskab:  

“Som sagt var det vigtigt at finde ud af, hvad der giver mest mening for os. Vi har derfor haft et tæt samarbejde med Gitte Don, der har hjulpet os på vej. Det har været nogle gode processer med konstruktiv dialog og tæt sparring. Vi blev lyttet til og undervisningen tog udgangspunkt i vores egne sager – det hjalp os til at få lagt et godt fundament for, hvordan vi kunne systematisere nogle arbejdsmetoder i AutoPilot fremadrettet.”

 

Trine slutter af med at understrege vigtigheden af, at deres brugsvaner i AutoPilot også frigiver tid til dét, der giver allermest mening:

“Vi er en lille virksomhed og vi har nødvendigvis ikke de store planer om at vækste. Vi er en flad organisation og vi vil gerne være agile i vores arbejdsgang. Derfor skal brugen af AutoPilot også altid give 100% mening – det er derfor, vi har søgt sparring.”

 

Vi synes Trines pointe er rigtig god: Brugen af et IT-system som AutoPilot skal forme sig om dét, der giver allermest mening for jer og jeres organisation. Har I spørgsmål angående et forretningsudviklingsforløb står Reemo (rw@AutoPilot.dk) altid til rådighed!

 

Spørgsmål eller kommentarer til denne side? Læg en besked herunder...