Den 1. september 2020 starter den længe ventede løbende optjening af ferie. Dette får naturligvis indflydelse på alle vores kunder og deres brug af AutoPilot.
Med den nye opdatering til version 161, vil AutoPilot automatisk beregne og tildele ferie til alle medarbejdere efter den nye ferielov. Ved aflevering af timesedlen den sidste dag i en måned (første gang slut september 2020) vil programmet automatisk tildele en medarbejder den ferie, som vedkommende har optjent. Ud over at kunne tildele ferie ved hver måneds slut, vil programmet også automatisk beregne og tildele ferie ved fratrædelse af en medarbejder. Ligeledes er der taget højde for de situationer, hvor en medarbejder ikke starter den 1. i en måned.
Hvordan skal vi bære os ad med den nye ferielov i AutoPilot?
I skal huske, at opdatere til seneste udgave af AutoPilot. For kunder der hostes hos AutoPilot sker dette automatisk. Efter opdateringen skal I aktivere tildelingen i Konfigurationen. Derudover skal I oprette nyt ansættelsesforhold for alle medarbejdere. Dette kan enten gøres manuelt, eller ved hjælp af den nye knap “Lav dem, der mangler”.
Hjælp til opsætning
Fik du ikke en plads på vores afholdte seminar omkring den nye ferielov, kan du bestille en mentor session. Her vil vi gennemgå den nye ferielov i AutoPilot, samt hjælpe med opsætningen hos lige præcis jer. En mentor session tager 1-1.5 time og foregår online. Det koster 2.000 kr.
Vi har skrevet en detaljeret kvikguide, som guider jer igennem opsætningen af den nye ferielov i AutoPilot, og automatiske ferie tildeling.
I kan hente materialet fra seminaret og få en overordnet forståelse af ferieloven i AutoPilot.