Mange af vores kunder har offentlige institutioner eller myndigheder, som deres kunder. Det bevirker, at der ofte er forskel på fakturering til deres offentlige kunder, og til deres private kunder. Det er dog fuldstændig unødvendigt. AutoPilot kan nemlig nemt sende fakturaer direkte til EAN numre igennem faktureringssystemet.
Hvordan fungerer det?
Forudsætningerne for EAN elektronisk fakturering er blandt andet, at I har tilkøbt CloudCertifikat og har adgang til Webtimeseddel samt har indtastet EAN nummer på de kunder der har et. Når fakturaforslaget er blevet godkendt og skal faktureres, kan I vælge at sende fakturaen elektronisk via kundens EAN-nummer, som e-mail med vedhæftet PDF eller begge dele. Fakturaen vil blive sendt direkte fra AutoPilot, til den offentlige kunde.
E-mail fakturering
Det er også muligt at sende fakturaer til e-mail adresser, direkte fra AutoPilot. På den måde, slipper I for at danne fakturaen i AutoPilot, gemme den som PDF og derefter sende den fra jeres arbejdsmail. I kan sende fakturaen direkte fra AutoPilot, såfremt I har indtastet e-mail adresser på jeres kunder. Fakturaen bliver selvfølgelig sendt fra en selvvalgt e-mail adresse, med en selvvalgt tekst.