Med version 150 følger en optimeret udgave af mailmodulet i AutoPilot. Nu er mailsystemet kompatibelt med alle mailservere. Lær mere om de nye og forbedrede funktioner lige her.
Benyt mailmodulet uanset mailserver
Det har længe været muligt at sende mails via AutoPilot, men efter at mange er begyndt at anvende Office 365, Google Mail eller en anden mailserver, er flere stødt ind i problemer. Det har nemlig krævet, at mailserveren har været konfigureret på en helt særlig måde. Nu er mailsystemet forbedret, så mailmodulet er blevet kompatibelt med alle servere.
Et effektiviseret workflow
Med den nye funktion ‘Bogfør fakturakladde og send pr. e-mail’, er det nu muligt at sende fakturaen til kunden i samme øjeblik man bogfører. Det sparer et led fra tidligere, hvor disse dele var adskilte.
Mailsystemet bruger som udgangspunkt den faktura-adresse der er oprettet på kunden. Alternativt kan man i faktureringen anføre en anden modtager. Samtidig er det muligt at tilføje en CC, så mailen kan sendes til flere.
Send det hele i samme mail
Mailsystemet er ikke begrænset i forhold til filtyper og størrelser, ud over det mailserveren tillader.
Kryptering af mailsystemer
Moderne mailservere, som eksempelvis Office 365 og Google Mail, kræver at mails er krypterede, som betyder, at kommunikationen mellem afsender og modtager er lukket. Med krypteringen er man sikker på, at afsenderen er dem de giver sig ud for, hvilket betyder, at man som virksomhed kan stole på, at en fremsendt faktura kommer fra det rigtige sted. Med et krypteret mailsystem er garantien for sikker kommunikation dermed væsentligt forøget.
Det nye mailmodul er klar til brug
Anvender I ikke allerede den nye udgave af mailmodulet i AutoPilot kræver det blot en opdatering til version 150, som har været tilgængelig siden 1. juli 2016.
Mailsystemet bruger som udgangspunkt den faktura-adresse der er oprettet på kunden. Alternativt kan man i faktureringen anføre en anden modtager. Samtidig er det muligt at tilføje en CC, så mailen kan sendes til flere.