AutoPilot
  • Forside
  • Produktet
    • Timeregistrering
    • Sagsstyring og planlægning
    • Fakturering
    • Analyse
    • Vækst
  • Proces
    • Implementering
    • Uddannelse
      • Kurser
      • Workshops
      • Mentor
  • Integrationer
    • e-conomic
    • Navision
    • Uniconta
    • XENA
    • XERO
  • Nyheder
  • Om os
    • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Partnere
      • Cadesign
      • eman
      • Land Software A/S
      • PC Software
  • Referencer
    • Testimonials
  • Kundesider
    • Kundefordele
      • AutoPilot Dage
      • AutoPilot Lounge
      • Forretningsudvikling
      • Fjern- & hjemmearbejdspladser
      • Skift til hosting
      • Uddannelse
    • Support
      • Host driftsstatus
      • FAQ
      • Hotline
      • Manualer
      • Videovejledninger
      • Versionsnoter
      • Næste version
  • Søg
  • Menu Menu

Nyt i version 154

Skrevet af Blogger den 16/01/2018

Hos AutoPilot ApS er brugeren i centrum, og derfor arbejder vores udviklere altid ud fra den feedback og de inputs, vores kunder kommer med. I skrivende stund er version 154 af AutoPilot sat i luften. Det har givet anledning til et indlæg om de nye funktionaliteter og forbedringer, som vores kunder nu kan få glæde af.

Vi sender som sædvanligt opdateringsmails ud til vores kunder i løbet af de kommende uger. Savner du sådan en mail fra os, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev eller redigere dine præferencer på: www.AutoPilot.dk/mail-signup.

Nyheder i version 154

Ny og forbedret vedligeholdelse af specialprislister

Til version 154 har vi udviklet et nyt værktøj til vedligeholdelse af kunde-, sags- og delsagsprislister, også kaldet specialprislister. Specialprislisterne er nu samlet ét sted, og for hver prisliste er det nu lettere at se, hvordan den har udviklet sig over tid. Den nye funktion giver et samlet overblik over samtlige specialprislister.

Tilmed har vi nu lavet det sådan, at I får en oversigt over de prislister, der ikke er fuldendte og som mangler essentielle informationer. I kan nu også lukke en prisliste, hvis det skulle være ønsket.

I kan læse mere om, hvordan I gør brug af de nye funktioner til specialprislister i kvik-guiden Specialprislister.

Den nye kapacitetsassistent

Med kapacitetsassistenten får I et nyt værktøj til at holde overblik over jeres medarbejderes kapacitet, mens I planlægger. Som vist i billedet nedenunder kan I se, hvilke medarbejdere der har ledig kapacitet, og hvilke der har nok at lave. På den måde har I overblik over, om der er tilstrækkelig kapacitet til at udføre det arbejde, I har. Kapacitetsassistenten gør det lettere for jer at planlægge arbejdet i forhold til jeres aktuelle kapacitet.

I kan læse mere om, hvordan I betjener kapacitetsassistenten i kvik-guiden Kapacitetsoverblik i Planlægning.

Ny funktion til godkendelse af fravær

Fraværsgodkendelse er en ny funktion, som gør det muligt for udvalgte personer i firmaet at tage stilling til medarbejderes fraværsplaner. Om fraværsgodkendelse skal aktiveres, er helt op til hver enkelt virksomhed. Da vi ved, at kulturen kan være forskellig fra arbejdsplads til arbejdsplads, har vi ladet det være op til jer, om I vil gøre brug af funktionen.

Som noget andet nyt skal I tage stilling til, hvem der har adgang til at se typen af fravær i fraværsplanen. Hvis I aktiverer fraværsgodkendelse, skal I også beslutte jer for, hvem der kan gøre dette.

I kan læse mere om, hvordan I betjener fraværsgodkendelse, og hvordan I aktiverer funktionen i kvik-guiden Fraværsgodkendelse.

Eksempel på godkendte (grøn), ubehandlede (gul) og afviste (rød) fraværsplaner.

Andre opdateringer og forbedringer

Der er ofte flere forbedringer og nyheder i de nye versioner, end der er plads til i et blogindlæg. Derfor kan du på vores hjemmeside altid læse mere om den kommende version under Kundesider > Næste version. Vil I læse op på, hvad der er kommet i foregående versioner, kan I også finde det under Kundesider > Versionsnoter.

Vis samtlige releasenotes

Version 154

NoteProgramType
Du har seneste version af AutoPilot hvis programmerne har følgende versionsnumre: Program                Version    Seneste patch dato    Fil Basis                  154.8      2018.01.25            Structure.exe Administration         154.7      2018.01.24            Staff.exe Projektleder           154.13     2018.01.23            PL.exe Afdelingsleder         154.10     2018.01.23            DL.exe Direktion              154.10     2018.01.23            Dir.exe Timeseddel             154.2      2018.01.15            Hour.exe Pallette               154.2      2018.01.08            Pallete.exe Fraværsplan            154.1      2017.12.18            Absence.exe Maintenance            154.0      2017.11.29            Maintenance.exe Konfiguration          154.0      2017.11.29            Config.exeMaintenanceNyhed
Ny brugerflade til oprettelse og vedligeholdelse af specialprislister. Ved specialprislister forstås kundeprislister, sagsprislister og delsagsprislister. Brugerfladen giver en samlet oversigt over eksisterende specialprislister. Det er muligt at komplettere prislister. Det er muligt at regulere prislister i tid. Det er muligt at lukke en given specialprisliste fra en given dato.BasisNyhed
Nyt layout på lånemedarbejder prislister. Med det nye layout er det effektivt at vedligeholde priser. Du kan i en arbejdsgang vedligeholde prislister for alle samarbejdspartnere, der deltager i en given delsag. Eller du kan i en arbejdsgang vedligeholde prislister for samtlige delsager, som en given samarbejdspartner deltager i.BasisNyhed
Kapacitetsassistent i planlægning. Med version 154 af AutoPilot får du i planlægningen et nyt værktøj, der giver dig overblik over dine medarbejderes ledige kapacitet. Mens du planlægger kan du se hver enkelt medarbejders ledige kapacitet måned for måned eller du kan vælge at se ledig kapacitet for én måned for alle tilknyttede medarbejdere. Dette gør det let at bemande jeres aktiviteter og planlægge på medarbejderniveau. Du har løbende overblik over, hvilke medarbejdere, der har ledig kapacitet og hvilke, der har nok at lave. Du har således overblik over, hvem der har ledig kapacitet til at udføre de nye opgaver, I tager ind og hvornår.AL, DIR, PLNyhed
Opsplitning i planlægning. Fortidskalender, identifikationsområde, fremtidskalender samt område for økonomiberegning og early warnings er nu placeret i fire uafhængige splits. Dette giver et langt bedre overblik og en bedre betjening ved et højt antal perioder i planlægningskalenderen.AL, DIR, PLNyhed
Mulighed i planlægning. Det er nu muligt at se ambitionsfaktor og forventet slutfaktor i identifikationsområdet. På denne måde er disse essentieelle informationer kommer tættere på den planlægning, der indtastes. AF og SF kan fortsat ses yderst til højre sammen med øvrige økonomital. De to sæt af AF og SF kan individuelt slås til og fra.AL, DIR, PLNyhed
Forbedret overblik i fordeling af honorar på aktiviteter. Man kan nu vælge, at kun kolonnerne til den aktuelle aftaleregulering samt kolonnerne til sum af alle aftalereguleringer er synlige. Det forbedrer overblikket i forhold til, at samtlige honorarreguleringers kolonner er synlige. Det sidste kan man dog fortsat vælge.AL, DIR, PLNyhed
Ny funktionalitet til godkendelse af fremtidige fraværsplaner. Den nye funktionalitet kan konfigurativt slås til. Givne medarbejdere kan på medarbejderkortet tildeles retten til at udføre godkendelse. Godkendelsen foregår på fraværsplanen, hvor alle planlagte fravær står. På timesedlen kan medarbejderen se om de fravær vedkommende har planlagt - om der er taget stilling til dem og i givet fald, om de er godkendt eller afvist.Admin, TSNyhed
Graf i kapacitet. Oversigten over ledig kapacitet for medarbejdere har nu fået en ny graf, der viser fremmødekapacitet og budget for den givne filtrering af medarbejdere.AL, DIR, PLNyhed
Nye kolonner i Værdianalyse -> Faktorer i nyt snapshot: Delsagens afdeling og delsagsnotatAL, DIRNyhed
Visning i timeseddel. Timesedlen viser nu med en farvekode, om man registrerer på en akkvisitions delsag. Ligeledes vises det med en farvekode, om man registrerer på en sandsynligheds delsag (pipeline)TSNyhed
Filtrering af lister i projektleder. Honorardisponering, planlægning, økonomikalender samt fakturaforslag kan nu filtreres med hensyn til hvilke delsager, der bliver vist. Filtreringsmulighederne er: Kun delsager hvor din rolle er delsagsprojektleder Kun delsager hvor din rolle er sagsprojektleder Kombinationen af ovennævnte.PLNyhed
Hent opdaterede adresseoplysninger fra CVR.dk via en knap på kundekortet.Admin, Adresse, AL, Basis, DIR, Kontaktstyring, PLNyhed
Ny grupperingsmulighed i Print forventede slutfaktorer: Der kan nu grupperes efter delsagens afdeling.AL, DIR, PLNyhed
Mulighed for at filtrere på medarbejderstatistik 1 og 2 i kapacitetAL, DIR, PLNyhed
Ny funktion i afleveringsstatus for en given delsag. Afleveringsstatus viser nu per medarbejder hvorledes salgsprisen er fremkommet.Admin, AL, DIR, PLNyhed
Det er nu muligt at indsætte danske, norske og svenske helligdage for 2018 i Basis->Diverse->HelligdageBasisNyhed
I timesedlen kan medarbejderen nu se på baggrundsfarven af kolonnen for honorarprincip om det er en akkvisitions- eller sandsynlighedsagTSNyhed


Del denne side
  • Del på Facebook
  • Del på Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Del på Pinterest
  • Del på LinkedIn
  • Del på Tumblr
  • Del på Reddit
  • Del via E-mail
Anbefalet indhold
Nyt i version 148
Nyt i version 153
Nyt i version 155
Nyt i version 159 + 160
Nyt i version 158
Vidste du, at projektledere kan fakturere med version 158?
Nye
  • Ugetimesedlen har fået et nyt layout og nye funktioner08/04/2021 - 14:28
  • Vidste du, at du ved hjælp af pilen i planlægning kan...07/04/2021 - 09:22
  • Analyse af arkitektbranchen 202030/03/2021 - 09:40
  • Nyt analyseværktøj på webplatformen19/03/2021 - 10:49
Populære
  • Fakturalayout07/08/2015 - 14:36
  • DRIAS sikrer bedre trivsel i arbejdet og blandt ansatte20/05/2016 - 11:24
  • Nyt i version 15322/06/2017 - 13:10
  • Nyt i version 15625/10/2018 - 14:44
Book demo
Få nyhedsbrevet
LinkedIn
AutoPilot Dage
Hotline
Kontakt os
Uddannelse
Få Fjernsupport

Dette site bruger cookies © AutoPilot ApS.

Alle priser er vejledende og angivet i DKK ex moms.

Glædelig jul ERFA-grupper – en del af et fagligt netværk
Scroll to top