I sidste uge afviklede vi endnu engang AutoPilot Dage i Århus og København med stor succes. Her kan du få et indblik i, hvordan dagene forløb.
AutoPilot Dage blev sat i værk for tre år tilbage og har til formål at formidle, klargøre og diskutere nogle af de interessepunkter der generelt gør sig gældende blandt de virksomheder, der benytter programmet. Samtidig er det en god mulighed for at få en snak og sparre med sine kollegaer fra branchen og AutoPilots virksomhedskunder og ansatte.
Tip!
Søger du det materiale vi gennemgik på dagen? Download det her
Årets program
Som de fleste af jer nok er bekendt med er det hovedsageligt virksomheder inden for ingeniør- og arkitektbranchen, der benytter AutoPilot, og i år havde vi en ligevægt af deltagere fra de to brancher, som var et rigtig godt udgangspunkt at arbejde ud fra. Hvert år er deltagerne på AutoPilot Dage med til at beslutte, hvad vi skal tale om, og i år var det disse emner, som var på tapetet:
- Sandsynligheds- og akkvisitionssager
- Igangværende arbejde
- Kapacitetsanalyse og debiteringsgrad
- Dokumenthåndtering
Midt på dagen spiste vi lækker frokost i Scandic Hotels restaurant.
Udover de udvalgte emner snakkede vi også nye releases i programmet og afsluttede med et åbent forum med plads til diskussion. Spredt over begge dage var der mange som bød ind med spørgsmål og udfordringer de havde oplevet i hverdagen, hvor vi fik mulighed for at afklare en del tvivlsspørgsmål. Det var en fornøjelse at mærke at engagementet går begge veje, så bliv endelig ved med det, så vi kan blive bedre sammen.
Til slut på dagen var der også tid til vidensdeling og spørgsmål.
AutoPilot Dage som inspirationskilde
Til AutoPilot Dage i Århus var en af de to ansatte i det lille arkitektfirma Kamp bl.a. til stede. I pausen fik jeg mulighed for at få en lille snak om, hvorfor de havde valgt at tage af sted. Kamp er et arkitektfirma med base i Skanderborg og består af byggeteknikker Dorthe Bach og indehaver og arkitekt Kurt Kamp. Virksomheden har efterhånden en hel del år på bagen, da det blev etableret tilbage i 1980, og har brugt AutoPilot i de sidste 7 år.
Da tegnestuen ikke er så stor, benytter de primært programmet til timesedler og fakturering, men formålet med at deltage i AutoPilot dage var bl.a. at få indsigt i nogle af de funktioner, som de ikke gør brug af. Kamps tegnestue havde ikke deltaget i AutoPilot Dage i nogle år, men var netop taget af sted for at blive inspireret. Ifølge tegnestuen har de tendens til at bruge de samme funktioner, fordi det fungerer og er trygt. Ved at få dem forklaret til AutoPilot Dage, kan man få et overblik over, hvad der har relevans for ens firma. På den måde er det ikke blot praktisk information, men også god inspiration at deltage, som Kamps tegnestue gav udtryk for. Ud over inspiration var det særligt indslaget vedrørende det igangværende arbejde, som havde fanget firmaets interesse.
Første år på AutoPilot Dage
To kvinder fra det noget større arkitektfirma, Oluf Jørgensen, deltog også i AutoPilot Dage. Oluf Jørgensen er et rådgivende ingeniørfirma med tre forskellige afdelinger i henholdsvis Horsens, Odense og Roskilde. Men som de to ansatte fortalte har de valgt kun at have bogholderi i virksomhedens afdeling i Horsens, hvor de to kvinder er ansat.
Oluf Jørgensen har ikke tidligere været med til AutoPilot Dage, men var glade for, at de havde fået mulighed for at komme i år. Tidligere på året havde de deltaget i AutoPilots faktureringskursus, som de havde fået meget ud af, og derfor havde de besluttet sig for at tage af sted til AutoPilot Dage. Da jeg snakkede med dem i pausen, gav de udtryk for, at de havde fået meget med sig, som de skulle hjem og arbejde videre med. Til forskel fra Kamp arkitekter, havde de et meget praktisk formål med at deltage og ville gerne have mere information om selve opbygningen af programmet, dets forskellige funktioner og planlægning. Derudover ville de også meget gerne høre mere om igangværende arbejde, som de havde fået rigtig meget ud af.
Til slut på dagen fik vi besøg af Stig Nylandsted Larsen fra Mdoc, som gav et lærerigt indblik i deres elektroniske dokumenthåndteringssystem som giver nem adgang til at finde og kontrollere de ønskede data. Hvis du vil vide mere om det, kan du klikke lige her. Ellers vil vi gerne sige tak for nogle gode dage. Vi glæder os til næste år, og håber at se jer alle igen og en masse nye ansigter.
Hvis I har spørgsmål eller er brændt inde med noget, er I altid velkomne til at kontakte os.
Telefon: 86124885 | Åben: 8:00-15:30
Mail: info@autopilot.dk