Opgørelsen “Timekalender” giver administrationen mulighed for at se, hvilke sager alle medarbejdere afleverede deres timer på, i en given måned. Ved at bruge denne funktion, slipper du for at åbne hver medarbejders timeseddel, for at se deres individuelle timekalender. Her er alles timekalendere samlet på et sted. 

Som udgangspunkt er opgørelsen ikke slået til. Det skal I gøre i Konfig > Diverse 1 > sæt kryds i [Anvend timekalendere]. Husk at gemme ved at lukke vinduet, og eventuelt genåbne AutoPilot for at lade konfigurationen slå igennem. 

Når funktionen er slået til, vil der komme en knap mere i Admin > Opgørelser, nemlig Timekalender. Du skal vælge en periode som kalenderen skal vise og derefter trykke på [Vis timekalendere].

Der vil være én eller flere sider pr medarbejder, afhængig af hvor mange forskellige aktiviteter, deres timeregistreringer er fordelt over. Du skal derfor bladre igennem opgørelsen for, at finde de forskellige medarbejdere. Du kan se navnet på medarbejderen øverst i opgørelsen. Der er også en feriepulje-opgørelse nederst i opgørelsen, samt sideantal for den samlede opgørelse for alle medarbejdere.

Medarbejdere kan se deres egen timekalender

Alle medarbejdere har også mulighed for, at se deres egen opgørelse igennem deres timeseddel. Det gør de i deres Timeseddel > Print (i topmenuen) > Time og Udlæg. Som standard er afgrænsningsmuligheden ‘Timer’, og periode er den givne måned. Begge kan ændres.

Her kan medarbejderne se hvilke timer de har brugt på hvilke sager og hvordan deres overtid fordeler sig. Det er specielt brugbart som timelønnet for, at se hvor mange timer der er arbejdet en måned, samt hvordan de fordeler sig på sagerne. 

GDPR regler

Alle opgørelser kan printes. Dog skal I være ekstra opmærksomme på GDPR regler hvis opgørelserne gemmes ned på computeren eller printes.