Hvad er planen for fremtiden med AutoPilot, nu TimeLog har opkøbt virksomheden?
TimeLog og AutoPilot CEO, Per-Henrik Nielsen svarer på spørgsmål.
TimeLog, der tilbyder et alternativ til AutoPilot-systemet opkøbte i foråret AutoPilot ApS.
Men hvad betyder det for dig som kunde? Og hvad sker der med AutoPilot-systemet?
Vi talte med direktør i TimeLog og nu også AutoPilot, Per-Henrik Nielsen (også kaldet Pelle) for at få svar på alle de spørgsmål.
Hej Pelle. Hvad var motivationen for at I købte AutoPilot?
TimeLog købte AutoPilot på grund af den dybe forståelse der er for rådgiverbranchen.
Den enorme viden og fundament, som AutoPilot allerede har, vil TimeLog gerne bygge videre på.
Og med det vil vi kunne kombinere de industrier hvor TimeLog allerede er stærke (IT-konsulenter og management konsulenter) med de industrier hvor AutoPilot er bedst – nemlig arkitekterne og ingeniørerne.
Vores mål er at skabe et endnu bedre produkt for kunderne i alle de brancher, vi fokuserer på.
Hvad vil ændre sig for os, som AutoPilot-kunder?
Lige nu og her vil I ikke kunne se nogle ændringer.
Vi er i gang med en discovery process, hvor Jette Pardi (product owner i AutoPilot) og jeg allerede er i dialog med mange af jer. Her forsøger vi at finde ud af, hvor I er i dag, hvor I er på vej hen, og hvad I savner i TimeLog og AutoPilot.
Det er den viden, som vi vil bruge til at skabe en fælles platform for både AutoPilot og TimeLog kunderne i fremtiden.
Så nej, på den korte bane vil der ikke ske ændringer. Men det vil der selvfølgelig på længere sigt.
Hvad er planen for AutoPilot-systemet?
Planen er at tage alt AutoPilots geniale dybde og branche-viden, over i en 100% cloud og hostet løsning, hvor brugervenlighed samtidig er højt prioriteret.
AutoPilot har over 20 års branchekendskab. Og det er dét, som gør systemet så attraktivt og godt i netop jeres branche. Det har vi ingen planer om at miste.
Vi sigter mod at skabe en ny platform, som inkorporerer det bedste fra AutoPilot og det bedste fra TimeLog.
Men det er ikke noget der sker natten over. Det vil ske i samarbejde med kunderne og generelle markedstrends.
Vil AutoPilot-systemet blive udfaset?
Vi vil ikke bare slukke for AutoPilot-systemet. Det vil i stedet blive transformeret til en ny og mere moderne platform.
Men I vil altså aldrig komme til at stå uden et system.
Hvornår sker alt dette?
Det er et godt spørgsmål. Det ved vi endnu ikke og kan derfor ikke give jer et konkret svar.
Vi arbejder benhårdt på at udvikle og samle viden, men det er en lang proces, som skal gøres rigtigt.
Men én ting er sikkert: Vi vil ikke flytte kunder ind på den nye platform, hvis den ikke kan dække deres behov. Det betyder altså, at afhængig af behov, vil I, AutoPilots kunder, flytte ind på den nye platform på forskellige tidspunkter.
Så snart vi ved mere, vil I også få det at vide. Vi vil gerne være meget åbne omkring hele processen.
Hvad er køreplanen?
Vi er ved at afklare mere præcist, hvad behovene er for arkitekt- og ingeniørbranchen igennem denne discovery process.
Og vi skal have fundet ud af, hvor meget vores eksisterende platform kan, og hvor meget den matcher behovene.
På den måde vil vi vide hvad der skal udvikles og hvad der skal optimeres for at blive helt skarpe.
Vi er meget fokuseret på ”product-led growth”, hvor produktet baner vejen for væksten: bruges produktet godt nok? Er vi hvor vi skal være? Møder vi kundernes krav godt nok? Og det er der, I som kunder kommer i spil.
Denne køreplan er ikke kun en køreplan for tiden umiddelbart efter opkøbet. Det vil være et ongoing projekt, hvor vi lærer fra jer, om jeres arbejdsgange og behov.
Det er den rejse vi er på de næste 3-5 år.
Hvordan ser du den fælles fremtid for AutoPilot og TimeLog?
Jeg forventer at vi bliver Nordeuropas absolut stærkeste PSA-system indenfor vores 4 primære brancher.
En platform hvor vores kunder kan alt fra fakturering og tidsregistrering, til resourceplanlægning og projektstyring. Jeg håber at vi har en moderne og brugervenlig platform, som er fremtidssikret, så vi ekstremt hurtigt kan udvikle og reagere på de behov og krav, som brancherne stiller. Nu er vi 100 personer, så vi har musklerne og ressourcerne til at komme dertil.
Vi skal være én virksomhed, med ét produkt og glade kunder, hvor vi møder deres behov hurtigere.
Og vi glæder os til rejsen!