Få forbindelse til en hostet AutoPilot
Denne guide gennemgår de nødvendige trin for at oprette forbindelse til en hostet AutoPilot. For at gennemføre guiden skal du bruge en windows-maskine samt en bruger/kode udstedt af din virksomheds AutoPilot-administrator (i Basis > Organisation > Medarbejdere > Adgangsstyring).
Klik Windowsknappen og begynd at skrive “RemoteA” > vælg RemoteApp.
Klik i venstre side på “Åbn RemoteApp og skriveborde”
Angiv URL: https://saas.autopilot.dk/rdweb/feed/webfeed.aspx
Fortsæt og accepter evt. forbindelsesspørgsmål.
Fortsæt.
I billedet “Angiv dine legitimationsoplysninger” indtastes bruger og kode fra den email du har modtaget:
Username: CLOUD\[dit brugernavn]
Password: [din kode]
Husk! Flueben i “Husk mine legitimationsoplysninger” og klik OK.
Afslut oprettelsen.
Du kan nu gå i Windows > skriv “auto” > AutoPilot-ikonet vises i toppen.
Genvejen kan pinnes til startmenuen eller venstreklik, hold og træk ud på skrivebordet.
Nu kan du tilgå programmet uden at skulle igennem logonproceduren igen.
Hvordan tilgår jeg mine filer?
AutoPilot producerer forskellige filer – pdf-bilag, linkfiler til finans, flettefiler med mere. For at bruge dem skal du kopiere dem fra den hostede løsning til din lokale maskine.
Når du står på Paletten kan du få adgang til de filer AutoPilot producerer, ved at klikke Filer > Firmafolder (mappe som hele firmaet har adgang til) eller Filer > Min folder (mappe kun du har adgang til). Fakturakopier lægges automatisk i Firmafolderen > Exports. Kontakt os hvis denne adgang skal begrænses til udvalgte brugere.
Filerne kan copy/pastes over på din lokale maskine som vanligt.
Hvordan ændrer jeg sprog?
Serveren gætter som udgangspunkt på hvilket sprog dit styresystem taler. Dette gæt er ikke altid helt korrekt. For at ændre sprog vælges Indstil (engelsk: Set) i programlinjen. I billedet vælges det ønskede sprog ud for “Formater”.