AutoPilot
  • Forside
  • Produktet
    • Timeregistrering
    • Sagsstyring og planlægning
    • Fakturering
    • Analyse
    • Vækst
  • Proces
    • Implementering
    • Uddannelse
      • Kurser
      • Workshops
      • Mentor
  • Integrationer
    • e-conomic
    • Navision
    • Uniconta
    • XENA
    • XERO
  • Nyheder
  • Om os
    • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Partnere
      • Cadesign
      • eman
      • Land Software A/S
      • PC Software
  • Referencer
    • Testimonials
  • Kundesider
    • Kundefordele
      • AutoPilot Dage
      • Forretningsudvikling
      • Fjern- & hjemmearbejdspladser
      • Skift til hosting
      • Uddannelse
    • Support
      • Host driftsstatus
      • FAQ
      • Hotline
      • Manualer
      • Videovejledninger
      • Versionsnoter
      • Næste version
  • Søg
  • Menu Menu

Ændringer ifm. delsager efter medgået tid

Skrevet af Blogger den 09/06/2016

Vi oplever en stigende brug af delsager efter medgået tid og medgået tid med loft. Derfor fokuserer vi nu ekstra på det område, så vi øger gennemsigtigheden i delsager efter medgået tid og medgået tid med loft.

Vi har ændret måden, en aftale bliver vist i planlægningen, hvor der er afsat beløb til at dække ikke-fakturerbare omkostninger. Det har vi gjort for at synliggøre, at det afsatte beløb skal dækkes ind via de producerede timer.

Tidligere har det været sådan, at loftet i visningen i Planlægningen var reduceret med det beløb, der var afsat til omkostninger – altså ikke-fakturerbare udgifter som fx rejseomkostninger. Det kunne resultere i at projektledere planlagde med at bruge et beløb, der var lavere end loftet tillod.

Eksempel: En aftale på 30.000, hvor der var afsat 2.000 til kørsel, viste, at der var 28.000 kroner til eget honorar i Planlægningsbilledet. Projektlederen planlagde op imod de 28.000, som så også skal dække de ikke-fakturerbare omkostninger. Dermed blev der reelt kun 26.000 tilbage til at dække eget arbejde.

I den nye version af AutoPilot viser planlægningen de 30.000 kroner, så projektlederen får planlagt helt op til loftet og dermed også får dækket ikke-fakturerbare omkostninger via timerne. Så vil der reelt være 28.000 til dækning af eget arbejde.

Humlen er altså, at man bruger og fakturerer timerne op til loftet. I sidste ende er denne proces afgørende for, at I får den korrekte slutfaktor på jeres arbejde.

Eksempel:

Honorar: 300.000

Fremmed arbejde: 25.000 (disse faktureres)

Andre omkostninger: 25.000 (rejseomkostninger)

Eget arbejde: 250.000

Ved første øjekast efterlader det 250.000 tilbage at arbejde for. I skal arbejde og fakturere for 275.000, så regnestykket ender på 300.000 i sidste ende. Dermed får kunden arbejde for 300.000, og I får betaling for jeres arbejde.

Del denne side
  • Del på Facebook
  • Del på Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Del på Pinterest
  • Del på LinkedIn
  • Del på Tumblr
  • Del på Reddit
  • Del via E-mail
Anbefalet indhold
Best practice: Akkvisitions- og sandsynlighedsdelsager
Nye
  • Vidste du at…? AutoPilot kan e-mail-fakturere20/01/2021 - 12:31
  • Akademiingeniør Svend Poulsen A/S – Projektledelse...22/12/2020 - 11:37
  • Èn medarbejder kan have to salgspriser på samme delsa...16/12/2020 - 11:31
  • Nyheder på Webplatformen30/11/2020 - 09:47
Populære
  • Ny kunde: Elgaard Architecture29/09/2015 - 13:28
  • AutoPilot giver dig handlemuligheder ved tidlige underr...24/10/2016 - 14:19
  • Mød vores hotline: Zitta31/08/2017 - 12:00
  • Hvordan tilpasser man sig den nye ferielov i AutoPilot?26/02/2019 - 12:54
Book demo
Få nyhedsbrevet
LinkedIn
AutoPilot Dage
Hotline
Kontakt os
Uddannelse
Få Fjernsupport

Dette site bruger cookies © AutoPilot ApS.

Alle priser er vejledende og angivet i DKK ex moms.

Kurser i sagsstyring og planlægning SITE sætter overliggeren højt efter flot regnskab
Scroll to top