AutoPilot Dagene er veloverstået. Vi fortæller i dette indlæg om indholdet af dagene og fremlægger nogle af de guldkorn, som du, som deltager, var heldig at få med på vejen.
Det er blevet en tradition, at AutoPilot ApS afholder disse dage. Det gør vi med udgangspunkt i vores kunder, som har stor betydning for vores virksomhed. I år fandt dagene igen sted på Scandic Hotel i henholdsvis Århus og København. Vi inviterede her vores kunder forbi for at høre, hvad der rører sig i AutoPilot, hvad vi arbejder på, og hvor vores virksomhed er på vej hen. Det var på samme tid muligt at møde andre deltagere fra branchen og få sig en snak med os.
Download
Her kan du downloade præsentationsmaterialet.
Program med udgangspunkt i vores kunder
Vores agenda, som kan ses herunder, blev fastlagt med udgangspunkt i feedback og ønsker fra AutoPilot Dage 2015. Formålet var nemlig at tale om emner og problematikker, der vedkom vores kunder.
09:00-09:25 | Morgenmad og indskrivning |
09:25-09:35 | Velkomst og agenda |
09:35-10:15 | Nye releases |
10:15-10:30 | Skrækken for penge |
10:30-10:55 | Danske Ark: mindre spild og bedre forretning – en dokumenteret fremtid |
10:55-11:10 | Pause |
11:10-12:00 | Rapportkataloget |
12:00-13:00 | Frokost |
13:00-13:40 | Ofte oversete funktioner |
13:40-14:20 | Åben spørgetid |
14:20-14:35 | Pause |
14:35-14:50 | Forretningsudvikling |
14:50-15:25 | Roadmap for fremtiden |
15:25 | Farvel |
Agendaen for AutoPilot Dage 2016
Deling af erfaringer på tværs af brancher
Med udgangspunkt i ovenstående emner begyndte vi AutoPilot Dagene. Arrangementet var fuldt booket. De mange deltagere var ligeligt fordelt mellem ingeniører- og arkitekter. Det var et godt udgangspunkt for os og det gav deltagerne mulighed for få input fra den anden branche. Det udtrykte flere af deltagerne også som en positiv ting, fordi de kunne dele erfaringer på kryds og tværs af brancherne.
Udbyttet af dagen
Deltagerne var generelt meget aktive, spørgende og positive, hvilket optimerede indholdet. De deltagere, som vi fik lov at veksle et par ord med, var primært begejstret over oplæggene omhandlende rapportkataloget og de ofte oversete funktioner. Vi fik derudover også meget ros for oplægget af Lars Emil Kragh fra Danske Arkitektvirksomheder. Han fortalte om Danske Arkitektvirksomheders mål om at skabe stærk forretning og fordelene ved at samarbejde med AutoPilot. Selvom hans oplæg var møntet på arkitektvirksomhederne, fandt det også interesse hos ingeniørvirksomhederne. Det blev påpeget af en af deltagerne fra ingeniørbranchen:
“Selvom oplægget lagde op til, at det skulle holdes på baggrund af arkitekterne, så synes jeg faktisk også, at jeg fik meget ud af det. Det er jo alles formål at skabe stærk forretning”.
Vi skylder derfor Lars Emil en tak, fordi han tog sig tid til at komme og holde oplægget. Det er altid rart med noget positivt feedback fra jer, så vi ved, at vi har levet op til de krav, som I har sat os.
Deltagerne under AutoPilot Dagene i Århus
Glæden ved den positive feedback
Vi fik efter arrangementet lov til at snakke med Merethe Rossen fra SE Rådgivning i Kolding. Hun er genganger til AutoPilot Dagene og har været med siden første arrangement. Merethe havde kun positive ting at sige om dagen, hvilket selvfølgelig gav os et kæmpe smil på læben.
“Mit formål i dag var at blive klogere på de nye ting, der er sket i programmet. Det har jeg opnået. Jeg går herfra med en stor mængde af ny viden. Det havde jeg ikke forventet. Det er faktisk første gang nogensinde, hvor jeg har været med, at det har været så godt.”
Merethes tilbagemelding var gennemgående hos mange deltagere. Hun uddybede efterfølgende, hvorfor arrangementet overgik hendes forventninger:
“Jamen jeg vil sige, at meget af det skyldes, at indholdet var interessant. Det var på samme tid også første gang, hvor jeg har været med, at I uddelte så mange papir med informationer og noter for dagen. Det var en kæmpe hjælp. Det gjorde, at man kunne følge med i hvert eneste oplæg og have mulighed for at tage papirerne med sig hjem efterfølgende.”
Vi er meget glade for jeres konstruktive og positive ord, da vores formål er konstant at forbedre forløbet. Vi mener, at det lykkedes i år, fordi flertallet kunne gå hjem med ny viden i bagagen. Det var en fornøjelse at mærke, at I var tilfredse og deltog i diskussionerne. Det gør altid et arrangement bedre, når der er en fælles ambition om at blive bedre og dygtigere til ens eget arbejde. Vi vil forsøge at skabe et lige så spændende arrangement næste år og håber derfor, at I, gamle som nye deltagere, har lyst til at deltage i AutoPilot Dagene 2017.