Vi har fået en ny, spændende kunde, der kommer helt fra Colombia.
Det er et arkitektfirma med 13 medarbejdere ved navn TALLER 301 og de har stillet nye forventninger til AutoPilot som vi ikke før havde skullet overveje. For eksempel er kursen på Colombianske pesos sådan at langt de fleste felter ikke kan rumme de tal der bliver indtastet, så alle steder må de køre med den viste valuta i 1000. Til gengæld har vi for første gang kunnet sende en regning på implementering der lå på mere end 10 mio. Ikke danske kroner… men alligevel.
Tidsforskellen har også lagt begrænsninger på vores samarbejde, da de mest morgenfriske colombianere møder ind, lige som vi holder fyraften. Al hotline skal altså køres via mail med lidt forsinkelse eller aftales fra gang til gang.
Det er en dejlig og sjov opgave for os, der selvfølgelig også giver nogle udfordringer. Opstarten er nødt til at foregå over nettet, så vores sprogekspert, Lene (nedenunder), kører kurser og workshops ved hjælp af Skype.
Lene starter ny kunde i latinamerika op via remote.
Det fungerer over al forventning og de er allerede godt i gang med at bruge AutoPilot. Vi er også ved at oversætte programmet til spansk, selv om medarbejderne i TALLER 301 godt kunne bruge den engelske udgave.