Retningslinjerne for dokumentation og sagsbehandling har ændret sig på grund af den nye ‘Ydelsesbeskrivelse for byggeri og landskab 2018´. I dette indlæg forklarer vi, hvordan man tilpasser sine beskrivelser i AutoPilot til de nye retningslinjer.
Rediger aktivitetslisten
At efterleve retningslinjerne i den nye ydelsesbeskrivelse i AutoPilot handler først og fremmest om at gennemgå og tilpasse jeres standardaktivitetsliste:
I tilgår jeres standardaktivitetsliste gennem Basisprogrammet > Sagsstruktur > Aktivitetsliste.
Herefter dobbeltklikker I på den aktivitet, hvis titel I ønsker at redigere. Nu kan I ændre titlen og klikke på ‘gem’-ikonet for at gemme rettelsen.
Når I retter på jeres aktiviteter i aktivitetslisten, er rettelserne kun gældende for fremtidige delsager – og ikke aktiviteterne knyttet til igangværende delsager.
Rediger aktiviteter på igangværende delsager
Vil I rette og tilpasse jeres aktiviteter på igangværende delsager, skal I gøre dette i planlægningsmodulet.
Højreklik på den ønskede delsag og klik på ‘Rediger aktivitetsplan’ – genvejen er Alt-Q.
Her kan du redigere i aktiviteterne på en igangværende delsag.
Opret aktivitetsplaner
Nu når I har redigeret og ændret i jeres aktivitetsliste, er det måske relevant at oprette nye aktivitetsplaner.
Vil I oprette en ny aktivitetsplan skal I tilgå Basisprogrammet > Sagsstruktur > Aktivitetsplaner.
I det nye vindue skal I klikke på ‘Tilføj ny’ (det hvide papir), og derefter navngive den nye aktivitetsplan. Efter den er navngivet, klikker I på ‘Gem og luk’ (Ctrl-S). Nu kan I tilføje aktiviteter til den nye aktivitetsplan.
Klik nu på ‘Tilføj ny’-funktionen (det hvide papir) længere nede i vinduet. Her åbner jeres aktivitetsoversigt – og I har nu mulighed for at tilføje aktiviteter til jeres nye aktivitetsplan.
Hvad er fordelene ved at have flere aktivitetsplaner? Følg med her på bloggen og få svaret på dette spørgsmål i næste indlæg!