”Da jeg grundlagde AutoPilot for mere end 20 år siden, var målet at blive markedsleder inden for time- og sagsstyringsprogrammer for rådgivende ingeniører og arkitekter. Den mission er jeg stolt over er lykkedes. I dag er en ny milepæl for AutoPilot, hvor virksomheden nu styrkes som en del af TimeLog-familien,” siger Jørgen Korsgaard, direktør i Autopilot.

Købet af AutoPilot skal give mere muskelkraft til nichekoncepter og styrke TimeLog i dybden

Mens strategien for TimeLog har været at skabe en bred løsning, der kan bruges af alle i konsulentbranchen, har AutoPilot fokuseret på at opbygge et indgående kendskab til ingeniører og arkitekter.

Ved at kombinere de to, er målet at styrke TimeLogs løsning i dybden med en branchespecifik løsning, og samtidig løfte den viden og de koncepter AutoPilot kommer med, til endnu flere kunder i Danmark og udlandet.

Dermed sker TimeLogs køb af AutoPilot som led i en strategi om at tilbyde mere nicheprægede og dybe løsninger til kunder i hele Europa.

Nu kigger vi mod udlandet

TimeLog har allerede kunder i mere end 15 forskellige lande, og med AutoPilots niche-løsning er det muligt at gå efter helt nye brancher i Danmark og i udlandet.

”TimeLog har allerede foden indenfor i Europa og Norden, og vi har bevist, at vi har en organisation, der formår at sælge ud over Danmarks grænser. Derfor glæder vi os til at sætte endnu mere udviklingskraft bag de stærke brancheredskaber og -koncepter som AutoPilot kommer med i kombination med TimeLog PSA,” siger CEO i TimeLog, Per Henrik Nielsen

Kultur og det ”at finde hinanden” er altafgørende

Men teknologi og strategi har ikke været de eneste parametre i beslutningen.

”Det har været ekstremt vigtigt for os at finde et match. Vi har brugt meget tid på at afdække, hvordan vi kunne finde hinanden, også efter opkøbet er en realitet og nyheden er annonceret. Jeg tror på de virksomheder, der vil sejre i fremtiden – og nu for den sags skyld – er dem, der har en stærk kultur og finder fælles fodslag,” siger Per Henrik