Sådan opdateres AutoPilot manuelt

En manuel opdatering benytter ikke opdateringsprogrammet til at hente og udpakke programfiler, samt tilpasse databasen. Det gør du manuelt.

 

Tjek disse forudsætninger for at du kan gennemføre en opdatering:

Vigtigt: Kunder med en Access-database skal have haft den til tilpasning hos hotline, som vi bad om i juli 2014.
Du bruger en serveradmin-konto som kan tilgå internettet og overføre filer fra FTP
For Windows 7 og Server 2008 kræves ophøjede rettigheder (højreklik på Maintenance-genvejen > “Kør som administrator”)
Maintenance.exe og ApUpdate.exe kan tilgå internettet

 

 

1. Luk AutoPilot

Sørg for at alle AutoPilot-programmer på alle computere er lukket, ellers får man ikke lov til at overskrive programfilerne.

 

På jeres filserver (ikke din klientmaskine) kan du se om der er åbne filer (og lukke forbindelsen til dem) ved at vælge:

Kør > skriv fsmgmt.msc > Enter

Under Open Files, finder du AutoPilot-mappen, så du kan se hvem der har programmet åbent. Fx disse brugere der har paletten åben:

openfiles

Best practise er at bede brugerne lukke deres programmer, så deres arbejde ikke afbrydes. Kan det ikke lade sig gøre: højreklik og afslut deres forbindelse. Så kan AutoPilot-filerne overskrives.

 

 

2. Hent den nyeste programpakke

Hent den nyeste programpakke fra fra downloadsiden og gem den i jeres AutoPilot-mappe på serveren (siden er kun tilgængelig for kunder med vedligeholdelsesabonnement – find koden i bunden af den opdateringsmail vi udsender, eller ved at kontakte hotline@AutoPilot.dk). Her skal den overskrive den fil der allerede findes.

 

3. Start udpakning

Kør Apsystemfiles.exe i AutoPilot-mappen. Den overskriver de nuværende filer. Hvis den fejler her er der sikkert nogen der har palette.exe eller hour.exe åben. Få dem til at lukke programmet og kør filen igen.

 

4. Tilpas databasen

Åbn Maintenance, via din genvej. Find punktet Database > klik Tilpas database. Acceptér og vent til tilpasningen er gennemført.

Kunder med en Access-database har nu fuldført deres opdatering. Kunder med SQL-databaser fortsætter nedenunder. Se hvilken type database du har i Maintenance > Database.

 

5. Efter opdateringen (kun for SQL-kunder)

Åbn Maintenance via din genvej, på en maskine hvor der er SQL til rådighed – for eksempel den server jeres SQL-server kører på.

a) Under “Ved opdatering” > klik på Integrity. Når denne opdatering er gennemført vises denne kommandoprompt:

 

b) Under “Ved opdatering” > klik på Counters. Når denne opdatering er gennemført vises en tom kommandoprompt – ellers får du en fejlbesked som du skal sende til hotline.

c) Under “Counters” > kolonnen Timer > Klik “Genberegn”. Når genberegning er udført klik “Kontrol”. Hvis du får beskeden “Tælleværk er OK” skal du ikke gøre mere. Får du ikke beskeden – kontakt hotline

d) Under “Counters” > kolonnen Budget > Klik “Genberegn”. Når genberegning er udført klik “Kontrol”. Hvis du får beskeden “Tælleværk er OK” skal du ikke gøre mere. Får du ikke beskeden – kontakt hotline

e) Under “Counters” > kolonnen Fakturaer > Klik “Genberegn”. Når genberegning er udført klik “Kontrol”. Hvis du får beskeden “Tælleværk er OK” skal du ikke gøre mere. Får du ikke beskeden – kontakt hotline

Spørgsmål eller kommentarer til denne side? Læg en besked herunder...