Jeg kan ikke printe direkte fra AutoPilot Hosted
Jeg kan ikke printe direkte i AutoPilot (hosted)
Langt de fleste printere vil fungere direkte fra Hosten.
Som når man fx. ønsker at printe Forbrugsstatistikken eller en faktura.
Oplever man problemer med at printe, kan det måske løses ved at indstille standard printeren for windows.
I andre tilfælde vil det være nødvendigt med en lille workaround.
Indstilling af standard printer
Gå ind i Windows indstillinger på din egen PC
– tryk windows-tast+i –> skriv “Printere”
Herunder skal du fjerne flueben i “Lad Windows styre min standardprinter”
Når det er gjort vælger du den rigtige printer og trykker “Administrer”:
Her vælger du så “Benyt som standard.”
Prøv så at lukke AutoPilot ned (via logoff knappen på Pallete) og starte det op igen.
Med lidt held hjælper det, så du kan komme videre.
Min printer virker stadig ikke
Hvis du stadig ikke kan printe efter at have indstillet din printer som standard printer,
så er det muligt, at netop din printer ikke er understøttet i AutoPilot via Microsofts standard printerdrivere.
Dette kan være tilfældet, hvis du har en printer af mærket Triumph-Adler eller Kyocera.
Her er det desværre ikke muligt at printe direkte i AutoPilot.
I disse tilfælde er du nødsaget til at eksportere den givne fil og gemme den under C:\Documents.
Herefter kan du via din Pallete > Filer > Min Mappe kopiere den pågældende fil ned på fx. dit skrivebord, hvorfra du så har mulighed for at printe
Filer på AutoPilot hosted er beskrevet yderligere her:
https://autopilot.dk/faqs/hvordan-finder-jeg-de-filer-autopilot-laver/