Hostet AutoPilot kan ikke gemme bruger og kode

Den hostede AutoPilot leveres via Microsofts RemoteApp-produkt. Desværre er der flere lokale sikkerhedsindstillinger hos slutbrugeren der kan forhindre afviklingen.

Når brugeren har fulgt vejledningen til at oprette en genvej, kan det ske at den gemte bruger/kode ikke huskes efter en genstart, selvom man har sat flueben i boksen “Husk mine legitimationsoplysninger”. Problemet kan have to årsager.

 

Løsning #1

Netværket er underlagt en domain controller, hvor group policies ikke tillader at brugerne gemmer legitimationsoplysninger.

Tilføj disse domain policy settings:

remoteapp-domain-controller

Alle “enabled” linjer får værdien TERMSRV/*

 

remoteapp-domain-controller2

 

Husk at gennemføre opdateringen med en genstart eller gpupdate /force

 

 

Løsning #2

Når ovenstående er gennemført kan det være nødvendigt at fjerne alle gamle legitimationsoplysninger fra de berørte klientmaskiner og tilføje dem igen som generiske credentials – det vil sige udenom den vanlige dialogboks der kommer under oprettelse af genvejen.

 

1. Fjern de gemte logon-oplysninger for webstedet

Gå i Kontrolpanel > Styring af legitimationsoplysninger > Legitimationsoplysninger til websted

NB: Findes ikke på alle maskiner. I så fald, gå videre til punkt 2. Ellers:

 

Fjern alle forekomster af “apcloud”, “apcloudhost” og “AutoPilot”

styring-af-legitimationsoplysninger1

 

 

2. Fjern de gemte logon-oplysninger for Windows

Gå i Kontrolpanel > Styring af legitimationsoplysninger > Windows legitimationsoplysninger

Fjern alle forekomster af “apcloud”, “apcloudhost” og “AutoPilot”

styring-af-legitimationsoplysninger1

 

 

3. Gem bruger/kode igen

Gå i Kontrolpanel > Styring af legitimationsoplysninger > Tilføj generiske legitimationsoplysninger.

generiske-legitimationsinfo

 

Udfyld dialogen:

generiske-legitimationsinfo-dialog

Internet- eller netværksadresse: apcloudhost.cloudapp.net

Brugernavn: udleveret per mail (husk foranstillet cloudapp\)

Adgangskode: udleveret per mail (copy/paste koden ind frem for at indtaste den)

Klik OK

 

 

4. Genstart maskinen

Test at forbindelsen kan oprettes.

 

Spørgsmål eller kommentarer til denne side? Læg en besked herunder...